מטרות
- לסכם את החינוכי סביב ערכי הדמוקרטיה.
- להעמיק בהבנת מושג הסולידריות ערך אזרחי־מוסרי, לא רק רגשי.
- מה חשוב לי? מה אני מוכן לעשות בשביל זה?
- לעורר תחושת אחריות משותפת לחברה הדמוקרטית בישראל.

החניכים יסתובבו בחדר על החדר היו תלויים נושאי השיעורים השונים שעברנו וערכים שערכים שונים (חירות שוויון, ערבות ההדית , שלום ועוד..)
שאלות לדיון
נותנים לחניכים דפי מקורות עם ציטוטים שונים של הוגים ורקע על החיים שלהם. מבקשים מהחניכים לבחור ציטוט שנגע בהם המיוחד
שאלות לדיון
צופים בנאום של יונתן שמריז מטקס הקורבנות המללכתי של ה7 באוקטובר
שאלות לדיון
מבקשים מהחניכים לכתוב במשך 2 דקות רצוף כמשפט הפתיחה הוא ” אני הבנתי מהתהליך דמוקרטיה שעברתי במכינה ש…”
מי שרוצה משתף
עושים סבב כל חניך אומר תובנה שהתחדדה לו מתהליך הדמוקרטיה במכינה
סכמו במילים שלכם, נסו להתייחס בסיכום לתובנות הייחודיות של החניכים.

מראשיתו, המפעל הציוני התמודד עם שאלת היחס למיעוט הערבי. במערך זה נבחן מודלים שונים כיצד מדינות דמוקרטיות מתמודדות עם מיעוטים לאומים ואתנים ואת ההקשר המקומי כאשר המיעוט הערבי בישראל מחובר בזהותו ושורשיו לעם הפלסטיני, ביתר שאת בתקופת מלחמה.

נבחן את היסודות הדמוקרטיים של הציונות ומדינת ישראל – מהרצל ועד מגילת העצמאות. השער מתמקד בחיבור המורכב בין “יהודית” ל”דמוקרטית”.

מבוא לדמוקרטיה ליברלית