מצפן: כדורגל נגד גזענות

#ספורט ופוליטיקה #דמוקרטיה וכדורגל #חינוך נגד גזענות

המצפן משמש קריאת כיוון להתייחסות אקטואלית עבור צוותים חינוכיים, למען קידום החינוך הפוליטי לדמוקרטיה. התוכן נועד לא.נשי חינוך מכל הסוגים: מורות ומורים, רכזות ורכזים, מדריכות ומדריכים.

“בלי כדורגלנים שיצביעו על בעיות הרבה אנשים פשוט לא היו רואים בעיות. אולי בגלל זה הם רוצים שכדורגלנים ישתקו”

אוריאל דסקל,הכדורגלנים חייבים להיות מעורבים פוליטית, 2020

הקדמה

אליפות אירופה בכדורגל מתקיימת הקיץ במקביל לבחירות הבזק בצרפת, שיערכו ביום ראשון הקרוב (30.6), אחרי הניצחון של הימין הקיצוני בבחירות לפרלמנט האירופי.

הכוכב הגדול של צרפת, קיליאן אמפבה, התבטא באופן חד-משמעי נגד האיום שנשקף מצדם של קיצונים גזעניים שעשויים לעלות בבחירות האלה, אחרי שנחלו הצלחה בבחירות לפרלמנט האירופי.

אמבפה נגד גזענות

תרגום:

“אנחנו נמצאים ברגע היסטורי וחסר תקדים בתולדות המדינה שלנו (צרפת). אני רוצה לפנות לעם הצרפתי ובמיוחד לדור הצעיר. אני חושב שאנחנו הדור שיכול לעשות את ההבדל. אנחנו רואים שהקיצוניים נמצאים על סף קבלת הכוח לידיהם. קיליאן אמבפה הוא נגד קיצוניים, נגד רעיונות מפלגים.

כמו שאמרתי, יש לנו את ההזדמנות לבחור את העתיד למדינה שלנו, ואנחנו חייבים להדגיש את החשיבות של הבחירה הזו. אני חושב שכולם צריכים להיות ערים לכך שהרבה צעירים שם לא מודעים לעניין. אם רואים את שיעורי ההימנעות מהצבעה באיזורי הכפר ובפרברים, מבינים למה אני רוצה לתת לצעירים האלה קול ולדבר אל בני הדור שלי. כי אני גם הייתי ככה כשהייתי צעיר, הייתי אומר לעצמי, “הקול שלי לא ישנה שום דבר”.

כן, הקול שלך יכול לעשות את ההבדל, והעניין הזה דחוף וחשוב. אני רוצה להיות גאה במדי הנבחרת שאני לובש במהלך הטורניר. אני לא רוצה לייצג מדינה שלא משקפת את הערכים שלי, הערכים שלנו [מגוון וסובלנות], כי אני חושב ומקווה שכולנו באותה הסירה כאן.”

לדיון:

  • מדוע אמפבה חש צורך להביע דעה פוליטית?
  • אמבפה נחשב לשחקן הטוב בעולם, מולטימיליונר ומודל לחיקוי להמוני צעירים. מה המחיר שהוא יכול לשלם על התבטאות כזו?
  • עד כמה הניסיון להגדיר את גבולות הדמוקרטיה, כפי שעשה אמבפה, זו עמדה לגיטימית לכדורגלן?

כוכבי הנבחרת נגד גזענות

לדיון:

  • האם יש לגיטימציה דומה לכדורגלנים בישראל להתבטא נגד מפלגות גזעניות?
  • מה הציפייה שלנו מכוכבי הנבחרת, בכל מה שקשור לגזענות בישראל?

קפטן נבחרת ישראל אלי דסה נגד גזענות

קרדיט לתמונות: נהוראי סמימי, יוסי זמיר | שתיל סטוק

הישארו בקשר





    Skip to content