אחריהפגנת שרירים כושלתמול שותפיו לקואליציה, חזר אבי מעוז ממפלגת נעם אל תפקיד סגן השר הממונה עלהרשות לזהות יהודית,כשלרשותו למעלה מרבע מיליארד ש”ח לתקצוב תוכניות לימוד, וסיכום עקרוני שיוכל לנטר ולפקח על תוכניות לימוד בבתי ספר, תוךהפיכתם של הורים למלשיניםפוטנציאליים. שר החינוך קיש, שמקדם אתפירוק החינוך הממלכתיומגביר אתהשליטה המגזריתבמערכת, הודיע בתגובה כירק משרד החינוך אחראיעל תוכניות לימוד, וכל הפרשה היא פייק של התקשורת. בעוד שר החינוך מנסה לטשטש, חברו של מעוז לרשימה, חבר הכנסת צבי סוכות, הבהיר כי מעוז נשלח בדיוק בשביללפקח על תכנים. מומלץ להאזין לדבריו של מעוז כדי להביןכמה הוא רחוקמהמיינסטרים.
אידיאולוגיה
“הדגל שלנו הוא מלחמה חד־משמעית בפרוגרס. צריך לשנות את הסטטוס־קוו, ולדאוג שהיהדות תהיה מוכרת בכל פינה מפינות חייה של המדינה. ישראל תהיה מדינה שומרת שבת בפרהסיה, משפחות להט”ביות לא יזכו להכרה, ונשים לא ישרתו בצבא. תרומתן תהיה בכך שיינשאו ויגדלו משפחה. אנחנו לא נהיה כמו מדינות שהן לכלל אזרחיהן. חלילה. ערכי היהדות עומדים מעל זכויות הפרט. תראו, אני מקבל כלים ותקציבים, באתי לעבוד, ואנחנו ננקה את המערכות הציבוריות. תבחנו אותי, יש לנו סבלנות. זוהי רק התחלת ההתחלות”
בחדרים סגורים, אבי מעוז, תחקירו של מורדי מילר, הארץ
שאלות לדיון
- איך אפשר להסביר את מינויו מחדש לסגן שר?
- מה כל אחת ואחד מאיתנו יכולים לעשות כדי להגן על מסגרות החינוך הממלכתי הקרובות אלינו?
- אל מול ערכיו הסדורים של מעוז ומפלגת נֹעם, מה צריכה להיות תפיסת העולם של החינוך הממלכתי?
קישורים מומלצים
מותר להימנע מהנחיותיו של אבי מעוז – בבירור משפטי שנערך באגודה לזכויות האזרח, מותר למורות, מורים ומנהלים לסרב להנחיות של הרשות לזהות יהודית:
https://twitter.com/acrionline/status/1662770479726317577
שגרירי חושן – יצירת מרחב בטוח לבני נוער להט”בים, אל מול מינויו של מעוז:
https://forms.gle/SMF9kvT4JTQwm5qYA
ראיון עם עו”ד איתמר קרמר, העומד בראש משמר החינוך הממלכתי:
https://www.facebook.com/mishmar.hinuch/videos/793344748844813/
ארגון ‘ישראל חופשית’ יקים מנגנון פיקוח נגדי שיבחן את התכנים שיופצו מטעם אבי מעוז ואנשיו, במטרה למנוע את חדירתם לבתי הספר:
https://twitter.com/UriKeidar/status/1662749025962000384
הגבול האדום של הליברלים – שירלי רימון ברכה, מנהלת אגף החינוך של תל אביב, בראיון על חשיבות החינוך הממלכתי, ועל מה שיוביל את ת”א יחד עם רשויות אחרות, ליצירת אוטונומיה בחינוך הממלכתי: