מטרות:
- דמוקרטיה בריאה לא מעניקה רק חרויות, אלא גם מעניקה זכויות חברתיות.
- הרחבתם של פערים כלכלים מעלה את רמות הקיטוב בחברה ומגדילה את חוסר האמון של אזרחים במוסדות המדינה.
קוראים ביחד את קטע של ברל כצנלסון.
שמים תמונה של תינוק על הלוח מבקשים מהחניכים לרשום את כל מה שצריך תינוק ילד על מנת להתפתח בצורה תקינה. (אוכל , בגדים, אהבה, חינוך , טיפול רופאי וכו..)
שאלות לדיון:
קוראים קטע של ז׳בוטינסקי ביחס לאחריותה של המדינה על העוני.
שאלות לדיון:
מראים לחניכים טבלאות ונתונים על הרחבת הפערים הכלכליים ומצב העוני בישראל.
שאלות לדיון:
מראים לחניכים קטע מכתבה של יגאל גאוטה על שכונת העתיקות באשקלון בזמן מלחמת חרבות ברזל:
שאלות לדיון:
מחובותיה של הדמוקרטיה הליברלית לא רק לאפשר חירות לכל אלא גם להעניק את הזכויות הבסיסיות של כל אדם באשר הוא אדם. הרחבת הפערים החברתיים מייצרת חוסר אמון וטינה אצל קבוצות הולכות וגדלות כלפי המערכת השלטונית של הדמוקרטיה הליברלית, האמירה שעליה קמה הדמוקרטיה שכל בני האדם שווים לא יכולה לעצור רק בחירויות הניתנות וחייבת גם להגיע אל התחום של החיים הכלכליים קח שכל אזרחי המדינה יהנו מ”פירות” הקדמה שהדמוקרטיה הביאה לעולם.
במערך נעמיק בניסיון להניח במרכז הישראליות את האתוס הממלכתי המאגד את כולם ונבחן את התחזקות הסקטוריאליות.
קורס חוויתי ומתודי המותאם לנוער בגילאי תיכון ועד יד׳, לביסוס הבנה עמוקה של סוגיות היסוד הדמוקרטיות-ליברליות, והקניית כלי ניתוח שיאפשרו לבני נוער לבקר את השיח הפוליטי האקטואלי.