מטרות:
- היכרות בין החניכים למדריך, יצירת ציפיות ושאלות לקראת המשך המשך הקורס.
- הדמוקרטיה היא צורת משטר אחת מתוך מגוון צורות משטר הקיימות בחברה.
- בצפת השאלה מה היא בעצם דמוקרטיה האם היא שאלה של שחור לבן או שאלה של רצף?
מחלקים לחניכים כרטיסי טיסה למדינות שונות בעולם בכל כרטיס יש תיאור של המציאות הפוליטית במדינה . שואלים את החניכים האם הם היו מוכנים לחיות במדינה שהם קיבלו. רושמים על הלוח רשימה של הדברים שחשוב לחניכים שיתקיימו במדינה בה הם גרים.
שאלון לדיון:
מפזרים על הרצפה היגדים שונים על דמוקרטיה מבקשים מהחניכים לבחור משפט שהם מסכימים איתו או מתנגדים אליו.
שאלון לדיון:
קוראים כתבה על ירידתה של ישראל במדד הדמוקרטיה:
שאלות לדיון:
מניחים על הרצפה כרטיסיות של הפרמטרים השונים לבחינת הדמוקרטיה, החניכים צריך לסמן על ציר בין 1-10 איפה ישראל לדעתם ממוקמת. (אפשר לבדוק גם באתר באיזה מקום היא נמצאת)
שאלות לדיון:
סיימנו את השיעור הראשון שלנו בקורס שבו הצפנו דילמות ותהיות על מציאות החיים שלנו. אנו נולדנו לתוך מציאות שבה זה מובן מאליו שיש לנו דמוקרטיה, אבל מה זה בכלל אומר? האם יש רק צורה אחת של דמוקרטיה? אם זה שאנו חיים כיום בדמוקרטיה בהכרח אומר שנחייה בדמוקרטיה לעד? אלו שאלות שננסה להעמיק בהם לאורך הקורס שלנו.
בירור המקורות הרעיוניים של הדמוקרטיה, במטרה להקנות עומק רעיוני ולאתגר מבחינה חשיבתית.
מאבקים חברתיים-פוליטיים המדגישים את חשיבות המעורבות האזרחית לשמירה והרחבה של המשטר הדמוקרטי.
קורס חוויתי ומתודי המותאם לנוער בגילאי תיכון ועד יד׳, לביסוס הבנה עמוקה של סוגיות היסוד הדמוקרטיות-ליברליות, והקניית כלי ניתוח שיאפשרו לבני נוער לבקר את השיח הפוליטי האקטואלי.