מטרות:
- הבנה של הכח והשימוש שפוליטקאים עושים ברגש השנאה.
- חוסר אמון בין ציבורים בחברה ובין הציבור למערכות השלטון מפרק את הדמוקרטיה מבפנים.
- על מנת להיאבק בשיח השנאה צריך לייצר גבולות ברורים של מותר ואסור בתוך החברה.
קוראים שיר של ויסלבה שימבורסקה, מבקשים מהחניכים לסמן בשיר שורה שהם התחברו אליה
שאלון לדיון:
מפזרים ברצפה מחקר שנעשה על ידי תנועת פנימה על מצב השנאה בישראל.
שאלון לדיון:
עוברים עם החניכים על אמירות שונות של פוליטיקאים ביחס לקבוצות בחברה הישראלית (לפני השיעור חפשו דוגמאות מהשבוע)
שאלון לדיון:
נותנים לחניכים פתקיות עם מוסדות שלטונים ואחוזי אמון בהם, על החניכים לנסות לדרג בין המוסד עם הכי הרבה אמון למוסד אם כמה שפחות אמון.
שאלון לדיון:
קוראים פסקה קצרה של עירן הלפרין.
שאלון לדיון:
בשנים האחרונות אנו עדים לעליה מדאיגה בשיח השנאה בחברה הישראלית, שיח שנמצא ברשתות החברתיות ומתודלק ביעילות על ידי כוחות פוליטים. חוזקה של דמוקרטיה נבחן גם ברמת האמון שקובוצות שונות באוכלוסיה רוכשות אחת לשניה וברמת האמון שהציבור נותן במוסדות המדיינים שיח השנאה מאיים על אמון זה. על מנת להיאבק בשיח שנאה זה אנו חייבים כחברה להציב גבולות וגם לגבות מחירים ממי שמתבטא ומקדם שיח שנאה.
על אלימות פוליטית ככלי לשחיקת הדמוקרטיה, מקרי בוחן של שימוש באלימות פוליטית בישראל ובחינת הקווים האדומים בדמוקרטיה ליברלית?
קורס חוויתי ומתודי המותאם לנוער בגילאי תיכון ועד יד׳, לביסוס הבנה עמוקה של סוגיות היסוד הדמוקרטיות-ליברליות, והקניית כלי ניתוח שיאפשרו לבני נוער לבקר את השיח הפוליטי האקטואלי.
מאבקים חברתיים-פוליטיים המדגישים את חשיבות המעורבות האזרחית לשמירה והרחבה של המשטר הדמוקרטי.