מצפן פורים: תחפושות ומציאות

#חג_פורים #פורים_ללא_רובים

המצפן משמש קריאת כיוון להתייחסות אקטואלית עבור צוותים חינוכיים, למען קידום החינוך הפוליטי לדמוקרטיה. התוכן נועד לא.נשי חינוך מכל הסוגים: מורות ומורים, רכזות ורכזים, מדריכות ומדריכים.

פתיחה: מנהג התחפושות

התחפושת מאפשרת לנו להזדהות ליום אחד עם דמות אחרת, מי שמאוד שונה מאיתנו, או מי שהיינו רוצים להיות:

שאלות לדיון:

  • מה ניתן ללמוד על פורים מהתבוננות בחברה החרדית?
  • מה ניתן ללמוד על החברה החרדית מהתבוננות במנהגי הפורים?

“נהפוך הוא”?

למרות מצוות החג “ונהפוך הוא”, תחפושות פורים, בכל הגילאים, שונות עבור בנות ובנים:

שאלות לדיון:

  • מה ההבדלים בין תחפושות לבנות ולבנים?
  • מה ניתן ללמוד מכך על הציפיות השונות מבנות ומבנים בחברה?

בעקבות התפקיד המרכזי של נשים במלחמת חרבות ברזל, בחזית הביטחונית והאזרחית, ניתן לראות שינוי חיובי בהזדהות של בנות עם כוחות הביטחון ועם הנשים המשרתות בהם:

שאלות לדיון:

  • מה ניתן ללמוד על המציאות מתוך התחפושת השנה?
  • האם לתחפושות יש יכולת להשפיע על המציאות?

תחפושות כוחות הביטחון ונשקים

הניראות של כוחות הביטחון בתחפושות פורים מביאה עימה השלכות נוספות:

שאלות לדיון:

  • מה המשמעות של הבולטות של נשקים במרחב הציבורי בישראל?
  • איזו רגישות צריכה להיות לנו סביב חג הפורים ובכלל?

גם בפורים הזה השמחה אינה שלמה עד שנשיב את כל אחינו החטופים מהשבי

להרחבה

פורים ללא רובים | משמר החינוך הממלכתי

מערכי שיעור נוספים

ההיבטים המגדריים של פורים | קדמה

מגילת אסתר ושאלות על מוסר ונקמה | מכון שלום הרטמן

על פורים גורל והשגחה | מכון שלום הרטמן

שיתוף מערך השיעור:
Copied
בחזרה לעמוד הנושא

הישארו בקשר





    Skip to content